Zomertijd en wintertijd in Google Analytics
Uurtje langer blijven liggen, langer licht in de ochtend en meer vogels die worden aangereden omdat wij zo nodig ineens een uur eerder op pad moeten gaan. Maar hoe gaat Google Analytics om met dat uurtje extra?
Simpel, het was 2 uur en om 3 uur wordt het weer 2 uur. Van 2 naar 3 uur duurt ineens 2x zo lang. En dat zie je precies zo terug in Google Analytics:
Maar hoe gaat het dan bij zomertijd, waar je een uur mist? 2 uur en 3 uur worden gewoon op hetzelfde punt geplaatst. Het onderste puntje is 02:00 uur, het bovenste 03:00 uur.
Je zult er tijdens je analyses weinig last van hebben 😉
Andere tijdgerelateerde weetjes
- 12 uur ’s nachts start automatisch een nieuwe sessie bij bezoekers op je site
- Na 30 minuten verloopt een sessie bij inactiviteit (kun je aanpassen bij de instellingen)
- Het kan tot 48 uur duren voor je data volledig verwerkt in Google Analytics staat (gratis versie
- Je kunt maximaal een periode van 90 dagen selecteren bij een segment op gebruikersniveau
- Een direct bezoek wordt tot 6 maanden terug gezien als een bezoek uit een vorige campagne
- 2 jaar blijven de cookies van Google Analytics staan (zolang ze niet ververst of verwijderd worden)
Recent Posts