Elke klik, elke scroll en elke impressie kunnen we meten. Elk stukje informatie kunnen we opslaan en aan andere data koppelen. We kijken daarom niet naar wat kan, maar bepalen gezamenlijk wat nodig is om tot de juiste inzichten te komen.
Implementaties gaan niet alleen over stukjes code op de website. Je dient na te denken over de vragen die je wil gaan beantwoorden met de data. Je moet nadenken over hoe je de data gaat gebruiken. Is het slim om een geboortedatum als tekst op te slaan, of als numerieke waarde? Beide hebben hun voor- en nadelen.
Wij helpen bij het hele proces, van KPI-sessie tot meetplan, implementatiedocument, begeleiding en inrichting.
Van cross-domain tracking tot het meten van leestijden, video’s en en scrollen. Elke interactie kan met Google Analytics gemeten worden. Op meerdere manieren.
We werken in principe altijd met Google Tag Manager. Dit scheelt tijd in implementatie en zorgt voor meer flexibiliteit in de toekomst.
Een tag management systeem is bijna niet meer weg te denken bij grotere websites. Waar voorheen alle remarketing- en conversiescripts verspreid over de website stonden en vaak vergeten werden, heb je nu 1 omgeving waar je alle on-site scripts kunt beheren.
Google Tag Manager is het meest gebruikte systeem op dit moment, biedt veel flexibiliteit en is gratis.
Doubleclick for Advertisers en Doubleclick for Search bieden grote voordelen voor grotere organisaties. Bij Adwords en Bing kun je meer automatiseren met behulp van feeds. Op display-gebied kun je op praktisch elke site inkopen. Daarnaast biedt Doubleclick mooie mogelijkheden voor dynamische banners, waarbij de inhoud gepersonaliseerd wordt.
Personalisatie en goede remarketing vereisen een goede implementatie. Dat betekent dat de juiste gegevens op het juiste moment naar Doubleclick worden gestuurd. Zo zorg je dat de juiste content aan de juiste persoon op het juiste moment getoond wordt.
Benieuwd hoe De Statistiekfabriek jouw organisatie kan ondersteunen? Neem vrijblijvend contact met ons op.