Services: conversieoptimalisatie
In God we trust. All others, bring data
Op wetenschappelijke wijze ideeën testen en de site optimaliseren.
Teksten, beeld, menu’s worden continue aangepast op de meeste sites. Maar hoe weet je nu wat werkt? Een kleine aanpassing kan een groot effect hebben op de conversie en gebruiksvriendelijkheid.
Met split-testing kun je eenvoudig kleine en grotere aanpassingen testen. Daarnaast biedt split-testing een mooie mogelijkheid om meer mensen binnen de organisatie betrokken te krijgen bij de website én vermijd je eindeloze discussie.
Waarom A/B-testen
- Weten wat werkt door te testen
- Eenvoudig op te zetten
- Betrokkenheid binnen de organisatie
- Vermijd discussies op basis van onderbuikgevoelens
Werkwijze
Onze werkwijze zorgt ervoor dat niemand het resultaat bewust of onbewust naar de hand kan zetten.
Vooraf bespreken we de test en de KPI’s waarmee gerekend wordt, op basis van bezoekers en KPI’s berekenen we de duur van de test. We spreken een start- en einddatum af en houden ons daaraan.
Na de test worden de resultaten gezamenlijk besproken. Vanzelfsprekend geven we altijd volledig inzicht voor, tijdens en na de test
We werken met verschillende soorten tools, zoals Visual Website Optimizer, Optimizely, Google Optimize, AB Tasty en Blueconic.
Benieuwd hoe De Statistiekfabriek jouw organisatie kan ondersteunen? Neem vrijblijvend contact met ons op.