Services: analyses

The goal is to turn data into information, and information into insight.

Inzicht in bezoekersgedrag en kanaalprestaties.

Een gedegen analyse geeft inzichten in bezoekgedrag, kanaalprestaties en/of knelpunten op de site. Een analyse is nooit het eindpunt, maar het begin van een verbetertraject.

Analyses zijn er in alle soorten en maten. Willekeurig in de data zoeken naar pareltjes levert vaak wel wat op, maar is erg tijdsintensief. Vaak begin je een analyse dan ook met een bepaald doel.

  • De oorzaak achterhalen van een plotselinge daling/stijging
  • Het succes van een campagne bepalen en daarvan leren
  • Knelpunten in een specifieke flow achterhalen
  • Weten of bepaalde elementen van de site gebruikt worden
  • Achterhalen of bezoekers makkelijk vinden wat ze zoeken
paid_search_attribution
Paid SearchAttributie geeft inzicht in welk kanaal waar in het conversiepad zit.
attribution

Met de juiste data kunnen de juiste inzichten naar voren komen. Essentieel is daarom dat doelen en KPI’s (de succes-indicatoren van de online activiteiten) helder zijn en juist gemeten worden.

Vervolgens kijk je bijvoorbeeld naar het aankoopproces en de rol die kanalen hebben gehad in het behalen van micro- of macroconversies.

Werkwijze

Voor een goede analyse is een juiste implementatie essentieel. Voordat we aan de slag gaan bij een nieuwe organisatie willen we een goed beeld hebben van missie van de organisatie, doelstellingen van de website en de ondersteunende acties die daarbij horen.

Op basis van die punten kijken we of alles op de juiste manier gemeten wordt. Een voorbeeld is het verzenden van een formulier. Wordt de klik op de button gemeten, of het daadwerkelijk versturen van het formulier? Ook willen we graag inzicht in de afwijking van wat in de webstatistieken wordt gemeten en wat er daadwerkelijk binnen komt. 10% afwijking is vaak acceptabel in verband met ad blockers en andere beperkingen.

Zodra we een analyse uitvoeren, zijn we altijd helder over de uitkomsten. We leveren altijd een helder rapport op in presentatievorm. Dit dwingt ons de uitkomsten helder en bondig te verwoorden. Wij zijn nadrukkelijk géén voorstander van ellenlange rapportages. die vaak in een la verdwijnen.

Inzichten die naar voren komen uit de analyse, worden gekoppeld aan concrete adviezen. En we komen natuurlijk graag op locatie onze analyse toelichten.

Benieuwd hoe De Statistiekfabriek jouw organisatie kan ondersteunen? Neem vrijblijvend contact met ons op.